TintelTuin kent de volgende mogelijkheden voor flexibele opvang:
TintelTuin biedt volgende service-mogelijkheden aan:
TintelTuin biedt ouders de mogelijkheid van incidentele extra opvang. Wanneer u een dag extra opvang nodig heeft, is het mogelijk om een dag ‘losse opvang’ te kopen. Deze opvang vindt in principe plaats op de eigen groep. Mocht dit op een andere groep plaatsvinden, zijn wij wettelijk verplicht hier de ouders schriftelijk toestemming voor te vragen. Incidentele opvang wordt automatisch in rekening gebracht.
Op een aantal kinderdagverblijven en BSO-locaties kunnen ouders flexibele opvang afnemen (opvang volgens een wisselend rooster, bijvoorbeeld de ene week 3 dagen, de andere week 2 dagen). De opvang voor dit wisselende rooster wordt via het ouderportaal of de ouderapp aangevraagd voor de 15e van de maand. Deze locaties zijn herkenbaar aan het icoontje flexibele opvang.
TintelTuin biedt ouders de mogelijkheid om hun kind(eren) extra naar de opvang te brengen indien de situatie op de groep dit toelaat. Hierbij wordt gelet op de pedagogisch medewerker-kind ratio. Met ingang van 1 januari 2021 verloopt de aanvraag en de toewijzing van servicedagen via de ouderapp. Het aantal service-uren hangt af van
Ouders kunnen bij een calamiteit vragen om 'ontzorgd' te worden, door de mogelijkheid om hun kind een aantal uur te brengen. De locatiemanagers zullen waar mogelijk aan deze verzoeken voldoen.
Als u werkeloos wordt, is het niet nodig om direct de kinderopvang op te zeggen. Uw kind kan contact houden met zijn groepsgenootjes terwijl u op zoek kunt naar een nieuwe baan omdat u nog minimaal 3 maanden recht heeft op kinderopvangtoeslag en een verlenging hierop als u nog niet de uren hebt opgebruikt waar u recht op heeft. Klik hier voor meer informatie van de Belastingdienst/Toeslagen. U kunt hierin gebruik maken van een rekentool om het aantal uren te berekenen. TintelTuin heeft daarnaast de service dat u het aantal opvangdagen zonder opzegtermijn naar 1 dag kunt terugbrengen.
Opsparen van niet genoten dagen en reserveren voor in vakanties of incidentele dagen. Dit is niet mogelijk omdat een locatiemanager ouders niet kan garanderen dat er plaats is op de gewenste dagen. Er kunnen immers in de tussentijd nieuwe kinderen geplaatst zijn.
Dit is niet mogelijk omdat we de groepen volledig inplannen waardoor we onze medewerkers zo efficiënt mogelijk in kunnen zetten. Wat we wel kunnen doen, is deze ouders bovenaan de wachtlijst plaatsen.
Dit zou leiden tot een te hoge prijs voor ouders of onhaalbaar omzetverlies voor TintelTuin, omdat de kinderopvang de hele dag open moet zijn en de vaste kosten (voor personeel en huisvesting) gelijk blijven, ook als het aantal kinderen minder is.
Dit is niet mogelijk omdat TintelTuin altijd open is wanneer de school gesloten is. Hierdoor garanderen wij de ouders opvang en continuïteit op het moment dat de school gesloten is.
Per juli 2014 is het mogelijk om uw overeenkomst met TintelTuin digitaal te ondertekenen.
Hier vindt u een uitgebreide handleiding.